Zjazdy

  • studia MBA trwają 2 lata
  • zjazdy odbywają się nie częściej niż dwa razy w miesiącu (sobota i niedziela) i trwają po 8 godzin dydaktycznych dziennie
  • program studiów jest podzielony na 15 modułów i seminarium dyplomowe, a całość realizowana jest podczas 22 zjazdów
  • łącznie na program składają się 352 godziny kontaktowe


Język wykładowy
Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku polskim według programu przygotowanego przez WSB i zatwierdzonego przez Radę Programową i Franklin University. Wykłady nauczycieli z Franklin University i innych zagranicznych uczelni są fakultatywne i tłumaczone na język polski. W ramach programu realizowany jest blok zajęć wprowadzający specjalistyczne słownictwo anglojęzyczne stosowane w praktyce biznesowej.

Metody nauczania
W programie wykorzystuje się przede wszystkim interaktywne metody nauczania:

  • analizy przypadków (case studies)
  • dyskusje i pracę w grupach
  • realizację projektów
  • symulacje oraz prezentacje.

Kluczowym elementem Programu MBA jest aktywne uczestnictwo słuchaczy w zajęciach. Uczestnicy są stymulowani do aktywnej pracy podczas zajęć, do wymiany doświadczeń i do odnoszenia wiedzy akademickiej do swoich doświadczeń w biznesie.

MindSonar dla naszych słuchaczy
Dodatkowo w cenie studiów słuchacze otrzymują jednorazowe badanie oraz raport MindSonar pokazujące ich style myślenia w kontekście zarządzania. Badanie realizowane jest w trakcie zajęć w ramach treningu menedżerskiego, który prowadzi Mariusz Grudzień. 

Materiały dydaktyczne
Podczas zjazdów każdy słuchacz otrzymuje przygotowany przez wykładowcę komplet materiałów dydaktycznych, który zawiera m.in.:

  • autorskie opracowania
  • zadania i przykłady do samodzielnego rozwiązania
  • analizy przypadków
  • materiał teoretyczny
  • akty prawne
  • niezbędne informacje organizacyjne, takie jak zasady zaliczenia.

Uczestnicy mają również dostęp do biblioteki i czytelni WSB oraz wewnętrznego serwisu internetowego Extranet oraz platformie e - learningowej Moodle.

Sposób zaliczania zajęć

  • uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
  • każdy moduł kończy się pracą zaliczeniową i/lub egzaminem.

Podstawą ukończenia 2-letnich studiów MBA jest uczestnictwo w minimum 80% wszystkich przewidzianych w programie zajęć, zaliczenie wszystkich modułów studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny z pracy dyplomowej i jej obrony.

Dyplom
Absolwenci programu otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, wraz z wykazem zaliczonych modułów i uzyskanymi ocenami, oraz dyplom MBA sygnowany przez WSB i amerykańskiego partnera programu – Franklin University.


Moduły realizowane w ramach programu MBA

Ekonomia menedżerska

Moduł służy prezentacji podstawowych koncepcji i metod stosowanych przez menedżerów przy dokonywaniu
analizy ekonomicznej, niezbędnej przy podejmowaniu decyzji oraz racjonalizacji procesów gospodarczych
(zarówno w skali mikro, jak i makro). Ma on na celu zapoznanie uczestników z możliwościami zastosowania
podstawowych metod i narzędzi ilościowych, wspierających prowadzenie działalności oraz wykonywanie pracy
menedżera. W czasie zajęć przedstawiane są wybrane metody i systemy wspomagające procesy podejmowania
decyzji w warunkach ryzyka i niepewności. Wypracowywane są także umiejętności przewidywania wybranych
scenariuszy możliwych wydarzeń gospodarczych związanych z przedsiębiorstwem.

Zarządzanie zasobami ludzkimi
W ramach modułu słuchacze zdobędą umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania kadrami poprzez maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego w organizacji. Po jego ukończeniu będą potrafili m.in.: wykorzystywać metody motywacji pracowników, tworzyć plany rozwoju i budżetować w obszarze HR.

Prawo w zarządzaniu
Zarządzanie determinuje decyzje gospodarcze w zakresie majątku, kapitału, przepływów pieniężnych. Optymalizacja ryzyka decyzji gospodarczych w managerskich procesach decyzyjnych wymaga bieżącej analizy rozwiązań, standardów, regulacji prawa korporacyjnego. Celem modułu jest identyfikacja i modele zarządzanie obszarem prawnych aspektów realizacji strategii przedsiębiorstwa.

Strategie podatkowe przedsiębiorstwa
Słuchacze zdobędą praktyczną wiedzę o polskim prawie podatkowym, zapoznają się z orzecznictwem sądów krajowych i ETS oraz interpretacjami Ministerstwa Finansów. Po ukończeniu modułu będą potrafili m.in. wykorzystywać znajomość regulacji prawnych dotyczących podatków oraz stosować metody optymalizacji podatkowej.

Prawo gospodarcze w działaniu
Moduł ten prezentuje najnowsze praktyczne rozwiązania z zakresu szeroko rozumianego prawa gospodarczego oraz pozwala na lepsze zrozumienie zasad funkcjonowania obrotu gospodarczego. Udział w zajęciach umożliwia także poznanie i wykorzystanie instytucji prawnych z zakresu prawa gospodarczego.

Międzynarodowe prawo handlowe
Celem modułu jest przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności z zakresu prawnych uwarunkowań handlu międzynarodowego, które pozwolą na:

  • zrozumienie specyfiki prawnej kontraktów w handlu międzynarodowym, związanej ze stosowaniem prawa jednolitego bądź rozwiązań kolizyjnoprawnych dla ustalenia prawa właściwego dla kontraktu
  • wykorzystanie klauzul umownych w celu racjonalnego rozłożenia ryzyka kontraktowego
  • dostosowanie treści kontraktu do gestii handlowej i transportowej danego podmiotu.

Zarządzanie strategiczne
Celem modułu jest przekazanie słuchaczom wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego współczesnymi organizacjami. W efekcie nabędą oni umiejętności planowania oraz kontroli procesu implementacji w zakresie analizowania kluczowych determinant, pochodzących z otoczenia biznesowego i wpływających na kondycję przedsiębiorstwa. Będą również opracowywać, wdrażać i monitorować strategie umożliwiające firmie rozwój.


Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
W trakcie modułu słuchacze zdobędą wiedzę dotyczącą zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz wypracują umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji menedżerskich w tym zakresie. Uczestnicy zostaną zapoznani z:

  • aspektem inwestycyjnym funkcjonowania przedsiębiorstwa
  • strukturą kapitału przedsiębiorstwa
  • współczesną analizą wartości przedsiębiorstwa
  • elementami wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

Zarządzanie ryzykiem biznesu
Działalność gospodarcza determinuje ryzyko m.in. w wymiarze operacyjnym, inwestycyjnym, finansowym oraz z poziomu interesariuszy i akcjonariuszy przedsiębiorstwa. Celem modułu jest identyfikacja, pomiar, analiza i zarządzanie portfelem ryzyk biznesu z uwzględnieniem strategii i elementów kształtowania wartości rynkowej współczesnych organizacji. Ponadto słuchacze zapoznają się z najlepszymi praktykami z zakresu zarządzania
jakością i środowiskiem, co przełoży się na jakość podejmowanych przez nich decyzji menedżerskich.

Przedsiębiorstwo na rynku finansowym
W trakcie zajęć słuchacze zdobędą wiedzę z zakresu rynków finansowych w Polsce oraz umiejętności dotyczące pozyskiwania kapitału i zarządzania nim. Moduł prezentuje możliwości zdobywania kapitału na sfinansowanie działalności i rozwoju przedsiębiorstwa oraz związane z tym ryzyko. Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili m.in. identyfikować, analizować i wykorzystywać źródła pozyskiwania kapitału.

Marketing i sprzedaż
Moduł dostarcza wiedzę na temat uwarunkowań współczesnego marketingu i sprzedaży, kształci umiejętności z zakresu identyfikacji, rozumienia oraz funkcjonowania w wielokulturowej rzeczywistości współczesnego biznesu, a także pozwala udoskonalić styl prowadzenia prezentacji i przekazywania informacji strategicznych dla organizacji. Słuchacze nauczą się efektywnego zarządzania procesem sprzedaży.

IT w zarządzaniu
W trakcie modułu słuchacze nabędą wiedzę z zakresu wykorzystania technologii informatycznych w zarządzaniu procesami w przedsiębiorstwach w różnych obszarach działalności gospodarczej z perspektywy strategicznej i taktycznej. Zdobędą też umiejętności doboru i aplikowania współczesnych rozwiązań IT w procesach biznesowych i zarządczych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych i mobilnych. Moduł wskaże
słuchaczom, jak wzmocnić tzw. inteligencję biznesu dzięki wyposażeniu menedżerów w odpowiednie narzędzia informatyczne.

Zarządzanie projektami (gra menedżerska)
Rola menedżera to przekuwanie ambitnych planów w realne efekty, a z pomocą przychodzą różne metody zarządzania projektami. W trakcie modułu słuchacze zapoznają się z niektórymi z nich (waterfall oraz Agile). Po jego zakończeniu słuchacze będą potrafili m.in. stosować w praktyce biznesowej podejście projektowe oraz wykorzystywać narzędzia IT wspomagające zarządzanie projektami.

Trening menedżerski
Moduł uczy, jak praktycznie budować potencjał firmy dzięki umiejętnościom menedżerów w zakresie efektywnej komunikacji, kierowania zespołem oraz sztuki negocjacji. Głównymi celami modułu są:

  • rozwój kompetencji miękkich menedżera
  • przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności na temat nowoczesnych technik i efektywnych metod
  • zarządzania ludźmi
  • zapoznanie uczestników ze skutecznymi metodami rozwijania potencjału i umiejętności swoich współpracowników.

Komunikacja menedżerska  i systemy motywacji menedżera
Zarządzanie łączy kompetencje miękkie i twarde. Planowanie, organizacja, motywacja i ocena efektywności zasobów wymaga komunikacji celów i metod analizy wykonania. Celem modułu jest prezentacja i zastosowanie światowych trendów w zakresie systemów komunikacji i motywacji managerskiej, ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania i monitoringu  wykonania strategii organizacji.

Logistyka i zarządzanie łańcuchami dostaw
Słuchacze przeanalizują system i procesy logistyczne przedsiębiorstw oraz zidentyfikują motywację, mechanizmy i efekty budowania globalnych i lokalnych łańcuchów dostaw. W trakcie zajęć uczestnicy nabędą umiejętności doboru i wykorzystania technologii informatycznych w procesach logistycznych.

Business English
W ramach zajęć językowych słuchacze nabędą umiejętności swobodnej konwersacji na tematy biznesowe z kontrahentami anglojęzycznymi, a także czytania oraz samodzielnego pisania tekstów biznesowych i korespondencji handlowej. Utrwalą wiedzę ekonomiczną w najważniejszych dziedzinach zarządzania firmą oraz poszerzą umiejętności o liczne kompetencje miękkie ćwiczone w języku angielskim. Zajęcia są prowadzone
metodą treningu językowego.

Biznes przyszłości
Modelowanie struktur biznesowych jest kluczową kompetencją współczesnych managerów. Ewolucja,  determinant wartości organizacji i stały rozwój narzędzi zarządzania strategicznego jest podstawą architektury każdego biznesu. Celem modułu jest budowa innowacyjnych modeli biznesowych  z wykorzystaniem narzędzi Business Model Canvas. Przedmiotem analiz w czasie zajęć będą studia przypadków przedsiębiorstw z różnych
branż, zwłaszcza usługowych, w tym finansowej, jak również IT czy biotechnologicznej.

Moduł wyjazdowy
Rozpoczęcie zajęć w pierwszym roku nauki połączone jest z wyjazdem integracyjnym. Wówczas zajęcia są przeprowadzane poza siedzibą uczelni. Jest to doskonała okazja do poznania się i integracji wewnątrz grupy.

Partnerstwo biznesowe
Rozwój programu MBA wspierają lokalne firmy, które uczestniczą w tworzeniu merytoryki modułów, udostępniają firmowe studia przypadków, organizują wizyty studyjne czy dostarczają materiały.

Wizyty studyjne
Elementem wzbogacającym proces dydaktyczny są wizyty studyjne w wybranych przedsiębiorstwach, w czasie których słuchacze zapoznają się z praktycznymi aspektami ich funkcjonowania i zarządzania nimi (benchmarking).

Zajęcia w USA – dla chętnych
Raz w roku dla słuchaczy programów MBA Wyższych Szkół Bankowych organizowany jest wyjazd do siedziby partnera – Franklin University w USA – w czasie którego realizowany jest autorski program dostosowany do profilu studiów. Plan pobytu w USA obejmuje m.in. spotkania i warsztaty prowadzone na uczelni oraz w wybranych amerykańskich firmach.

Wykłady VIP
Słuchacze programu MBA mogą uczestniczyć w wykładach gościnnych prowadzonych przez amerykańskich wykładowców partnerskiej uczelni oraz gości VIP.

MBA  Days
Dwa razy w roku organizowane są wykłady otwarte w ramach MBA Days. Jest to okazja, by zobaczyć, jak prowadzone są zajęcia, porozmawiać z wykładowcami (m.in. jest to kadra dydaktyczna z Franklin University), opiekunami. W wydarzeniu uczestniczą również aktualni słuchacze MBA, dzięki czemu jest możliwość poznania opinii na temat studiów z pierwszej ręki.

Networking
Dodatkowym atutem studiów MBA jest możliwość budowania sieci kontaktów  wśród słuchaczy i absolwentów, przedstawicieli kadry menedżerskiej wielu uznanych  w Polsce firm.

Prestiżowy dyplom MBA
Absolwenci programu otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, wraz z wykazem zaliczonych modułów i uzyskanymi ocenami, oraz dyplom MBA sygnowany przez WSB i amerykańskiego partnera programu – Franklin University.