Początki w roli menedżera nie zawsze są łatwe. Mając tego świadomość,

stworzyliśmy program, który buduje kompetencje osobiste, ale także markę

osobistą uczestników. Również dlatego postawiliśmy na niespotykane

w innych programach rozwiązania, jak indywidulane sesje zdjęciowe

uczestników, sesje coachingowe czy nietypowe rozwiązania dostarczania

wiedzy. Program przygotowuje poczatkujących menedżerów w zakresie

skutecznego zarzadzania zespołem i skutecznego przywództwa. Nie można

jednak zapominać o relacyjnej wartości programu. Jest to wyjątkowa

możliwość dzielenia się wiedzą, w środowisku osób będących na podobnym

etapie rozwoju zawodowego, choć posiadających inne doświadczenie.

Zachęcam wszystkich którzy myślą o swoim rozwoju oraz MBA, do zrealizowania planów. Cytując Amelię Erhart,

„Najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie. Reszta to już tylko kwestia wytrwałości”.

Dorota Otręba
dyrektor programu MBA

Program obejmuje:

  • 2 semestry 
  • 160 godz. zajęć podzielonych na 4 moduły
  • 3 indywidulane sesje coachingowe
  • indywidualną sesję zdjęciową.

 

I MODUŁ: KOMPETENCJE OSOBISTE MENEDŻERA – 48 godz.

  • FRIS - Style Myślenia i Działania Lidera/ Menedżera
  • Marka osobista i autorytet lidera
  • Inteligencja emocjonalna - fundament w zarządzaniu 


 II MODUŁ: EFEKTYWNE ZARZADZANIE ZESPOŁEM – 48 godz.

Założenia modułu:

Podczas modułu uczestnicy wspierani są sesją Action Learning, na której będą omawiać wyzwania związane z pracą menedżera, szczególnie w temacie zarządzania zespołem. Uczestnicy będą je analizować, opracowywać rozwiązania i wyciągać wnioski ze swojej pracy- uczyć się w działaniu. W trakcie tych sesji będą przyglądać się temu jak się komunikują, współpracują, słuchają się nawzajem, na ile treściwe są ich spotkania, jakie pytania zadają, jak dbają o zaangażowanie w grupie, jaka jest dynamika ich pracy i  na ile skupiają się na celu.

Budowanie efektywnych zespołów

  • Jak wykorzystać cechy wysoce skutecznych zespołów według naukowych badań z korporacji Google?
  • Dostrzeganie i wykorzystanie potencjału ról zespołowych
  • Fundament - ustalanie zespołowych zasad pracy 
  • Jak wykorzystać różnorodność i inkluzywność do maksymalizacji skuteczności zespołu?
  • Co menedżer powinien robić na różnych etapach rozwoju grupy

 Dysfunkcje pracy zespołowej

  • Jak zapewnić bezpieczeństwo psychologiczne w grupie?
  • Jak radzić sobie z konfliktem i prowokować owocne, treściwe dyskusje?
  • Co zrobić, żeby członkowie zespołu realnie angażowali się w podjęte decyzje?
  • Jak wzbudzać poczucie odpowiedzialności w pracownikach?
  • Co robić, aby zespół skupiał się na wynikach, a nie na interpersonalnych grach i potyczkach?

  Prowadzenie efektywnych spotkań

  • Wykorzystanie naukowych badań z Massachusetts Institute of Technology (MIT) do prowadzenia owocnych spotkań
  • Prowadzenie spotkań przez skupienie na celach
  • Narzędzia zespołowego rozwiązywania złożonych problemów i podejmowanie działań na rzecz zmiany
  • Techniki z Action Learning, które pozwalają na:
    1. kończenie spotkań o czasie,
    2. treściwość wypowiedzi bez dygresji i monologów,
    3. kończenie spotkań z jasnym planem działań,
    4. podsumowanie wniosków,
    5. zapewnienie ciągłego doskonalenia pracy zespołu,
    6. budowanie zaufania w grupie,
    7. sprawne analizowanie problemów i generowanie rozwiązań.

 Zespół rozproszony i wirtualny

  • Jak wykorzystać spotkania online do podejmowania decyzji i zwięzłych dyskusji
  • Jak angażować członków zespołu w trakcie spotkań
  • Pułapki zespołów rozproszonych i wirtualnych- na co uważać i jakich błędów nie popełniać
  • Współpraca na rzecz wyników
  • Grupowy trening rozwiązywania problemów i uczenia się współpracy i komunikacji w działaniu
  • Treningu kompetencji emocjonalnych i empatii
  • Trening umiejętności coachingu i mentoringu podczas pracy zespołowej
  • Rozwój kompetencji współpracy i komunikacji na podstawie badań FRIS (z części 1 programu)
  • Trening umiejętności przywódczych w zespole (wprowadzenie do skutecznego przed częścią 3)


III MODUŁ: SKUTECZNE PRZYWÓDZTWO  – 48 godz.

Przywództwo sytuacyjne

  • Rozpoznanie pracowników i dobór stylu

Lider w roli mentora i coacha

  • Narzędzia coachingowe w zarządzaniu
  • Modele rozmów coachingowych GROW/IGOW
  • Zasady skutecznego zadawania pytań
  • Zasady i narzędzia w mentoringu

Lider zmiany – zarządzanie zmianą w organizacji

  • Rola lidera w procesie inicjowania i wdrażania zmiany
  • Różne reakcje pracowników na zmianę (reakcja psychologiczna)
  • Techniki radzenia sobie z oporem pracowników na zmiany
  • Rola lidera w zarządzaniu kryzysowym

Skuteczność i efektywność menedżera

  • Planowanie pracy menedżera
  • Planowanie długofalowego rozwoju lidera
  • Ustalanie celów i techniki komunikowania ich w zespole
  • Zasady i techniki delegowania zadań
  • Mierzenie i ocena wykonywania zadań

Feedback i feedforward

  • Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika
  • Jak zastosować informację zwrotną i kiedy?
  • Wyrażanie informacji zwrotnej - pochwała, reprymenda, feedforward
  • Blokady i mechanizmy obronne

Motywacja i inicjatywa

  • Różnice w motywowaniu pracowników pokoleń X, Y, Z
  • Techniki pobudzania inicjatywy
  • 7 poziomów inicjatywy
  • Co obniża zaangażowanie w firmie?

Budowanie zaangażowania

  • Poziomy zaangażowania pracowników
  • Zaangażowanie a praca zdalna. Co się zmienia?
  • Powody utraty zaangażowania?
  • Rola liderów w angażowaniu pracowników

 IV MODUŁ – DO WYBORU – 16 godz.

 

 

Zainteresowały Cię nasze studia?

Zrób kolejny krok

PRE Master of Business Administration