Już od pierwszego zjazdu wiedziałam, że dokonałam słusznego wyboru. Wykłady były tak interesujące, że kiedy zajęcia się skończyły, czułam niedosyt i żal.

Monika Kowalska-Domańska
uczestniczka studiów MBA w WSB w Poznaniu

Ideą studiów Master of Business Administration jest wykształcenie umiejętności strategicznego i globalnego spojrzenia na stan oraz funkcjonowanie przedsiębiorstwa zarówno w warunkach krajowych, jak i w środowisku międzynarodowym.   

Studia pozwalają na ugruntowanie wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania biznesu.  

Program MBA kierujemy do: 

  • kadry menedżerskiej, dla której zdobycie wykształcenia kierunkowego jest konieczne w celu rozwoju kariery, 
  • osób, które potrzebują nabyć lub udoskonalić umiejętności menedżerskie przydatne w typowych sytuacjach biznesowych,  
  • osób na stanowiskach zarządczych, które nie mają wcześniejszego wykształcenia menedżerskiego i chcą zdobyć kompetencje właśnie w tym zakresie.

Studia trwają 2 lata. Program obejmuje łącznie: 

  • 320 godzin dydaktycznych,
  • 59 godzin pracy własnej na każdy z 19 modułów plus projekt menedżerski,
  • 70 godzin pracy własnej przewidzianej na realizację projektu menedżerskiego.

Zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu (w soboty i niedziele) i trwają 8 godzin dydaktycznych dziennie. 

Modułowy system nauczania 

Program podzielony został na 20 modułów, w tym projekt menedżerski, program realizowany jest podczas 20 zjazdów. 

Metody kształcenia

W procesie dydaktycznym wykorzystywane są praktyczne metody nauczania.   

Interaktywna forma zajęć

Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków, treningami i symulacją biznesową, dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności menedżerskie.   

Praca własna 

Studia MBA to w dużej mierze praca własna. Uczestnicy otrzymują od wykładowców bezpłatne materiały dydaktyczne (zarówno w wersji fizycznej, jak i online), niezbędne do przygotowania się do zajęć.

Język wykładowy

Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku polskim według programu przygotowanego przez WSB Merito i zatwierdzonego przez Radę Programową i Franklin University.    

Zaliczenie 

Warunkiem ukończenia studiów jest: 

  • uzyskanie zaliczenia ze wszystkich modułów (formy zaliczenia to na przykład prace zaliczeniowe, egzaminy, projekty grupowe), 
  • uzyskanie pozytywnej oceny z projektu menedżerskiego i jego obrony 
  • 100% frekwencja uczestnika na zajęciach. 

 

 

 

 

 

Ekonomia

Głównym celem modułu jest prezentacja podstawowych mechanizmów rządzących funkcjonowaniem gospodarki rynkowej. Znajomość podstaw teorii ekonomii pozwoli uczestnikom lepiej zrozumieć zjawiska i procesy gospodarcze zachodzące w makrootoczeniu ekonomicznym firmy. Zajęcia nawiązują do realiów polskiej gospodarki, a zwłaszcza polskiej polityki gospodarczej. Opanowanie materiału prezentowanego na zajęciach i zawartego w rekomendowanych podręcznikach pozwoli zniwelować różnice w podstawowej wiedzy ekonomicznej wynikające z różnego wykształcenia akademickiego i wykonywanej pracy.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia :

  • podstawowe pojęcia ekonomiczne
  • rachunek produktu krajowego
  • cykl koniunkturalny
  • budżet i polityka fiskalna
  • rynek pieniężny i polityka monetarna
  • bezrobocie
  • inflacja.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • zrozumieć zasady funkcjonowanie gospodarki rynkowej
  • analizować i interpretować zjawiska i procesy makroekonomiczne
  • identyfikować i oceniać skutki polityki gospodarczej państwa dla wybranego przedsiębiorstwa
  • korzystać z informacji ekonomicznych w mediach, a zwłaszcza interpretować wskaźniki makroekonomiczne
  • komunikować się, stosując profesjonalne słownictwo ekonomiczne.

Finanse dla menedżerów

Zajęcia w formie gry symulacyjnej (planszowo-excelowej) „Strategia”. Głównym celem modułu jest symulacja rzeczywistości biznesowej w zakresie planowania strategii rynkowej, jej realizacji, oceny oraz modyfikacji.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • podstawowe sprawozdania finansowe
  • główne wskaźniki efektywności finansowej (KPI)
  • mechanizmy finansowania inwestycji (CAPEX)
  • układanie strategii inwestycyjnej
  • formułowanie planów i budżetów
  • cykl operacyjny i cykl konwersji w przedsiębiorstwie.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • wykonać analizę podstawowych sprawozdań finansowych: bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych
  • zinterpretować podstawowe pojęcia finansowe, takie jak: marża, wyniki operacyjne (EBITDA, EBIT, EBT, EAT, RE), przychody ze sprzedaży (revenues), koszty operacyjne (OPEX), amortyzacja (depeciation and amortization), budżet inwestycyjny (CAPEX), gotówka operacyjna i inwestycyjna, gotówka wolna (free cash flow)
  • stosować w praktyce zagadnienia związane z kapitałem obrotowym oraz obrotowością należności i zobowiązań.

Rachunkowość finansowa

Głównym celem modułu jest zrozumienie istoty i zasad tworzenia bazy informacyjnej, wynikającej z obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych jednostek, a także rozwinięcie umiejętności wykorzystywania rachunkowości do podejmowania operacyjnych i strategicznych decyzji finansowych.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili m.in.: 

  • zinterpretować dane finansowe
  • samodzielnie przeprowadzać analizy sprawozdań finansowych.

Prawo w biznesie

Głównym celem modułu jest przedstawienie zagadnień prawnych użytecznych w pracy menedżera, ze zwróceniem uwagi na aspekty praktyczne oraz wielość uwarunkowań oraz skutków prawnych decyzji menedżerskich z punktu widzenia różnych gałęzi prawa.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • podmioty prawa i ich organizacja
  • podmioty gospodarcze
  • relacje prawne podmiotów gospodarczych z otoczeniem
  • procedury dokonywania czynności prawnych.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • uwzględniać w swojej działalności wieloaspektowość decyzji menedżerskich
  • powiązać kwestie ekonomiczne, organizacyjne, podatkowe i prawne przy podejmowaniu decyzji menedżerskich
  • uwzględniać możliwości prawne uczestnictwa poszczególnych podmiotów prawa w obrocie prawnym
  • stosować prawidłowe procedury nawiązywania i realizacji stosunków prawnych.

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa

Głównym celem modułu jest praktyczne zapoznanie uczestników z wybranymi metodami analizy strategicznej oraz warunkami ich skutecznego zastosowania w procesie zarządzania strategicznego.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • determinanty gospodarki rynkowej
  • konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw
  • struktury podmiotowe rynku
  • etapy zarządzania strategicznego
  • wybrane metody analizy mikro- i makrootoczenia
  • łańcuch wartości i system wartości (konkurowanie „na wejściach” i „na wyjściach”)
  • kluczowe czynniki sukcesu
  • model struktury konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • potencjał konkurencyjności (strategiczny)
  • instrumenty konkurowania
  • pozycja konkurencyjna (strategiczna).

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • dokonać analizy strategicznej w procesie zarządzania strategicznego
  • wskazać determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw w skali makro i mikro
  • zbudować model umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • zastosować wybrane metody analizy mikro- i makrootoczenia.

Zarządzanie strategiczne

Głównym celem modułu jest nabranie przezuczestników praktycznych umiejętności w zakresie budowy skutecznej strategii.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • podstawy strategii niebieskich oceanów
  • misja i wizja organizacji w praktyce
  • tożsamość organizacji
  • zarządzanie przez wartości
  • podstawy budowania modeli biznesowych
  • definiowanie celów strategicznych
  • operacjonalizacja strategii (podstawy balanced scorecard).

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • diagnozować rynek oraz identyfikować jego potencjalnie atrakcyjne obszary
  • zbudować spójną tożsamość organizacji oraz efektywny system wartości
  • budować modele biznesowe
  • stawiać cele strategiczne
  • zoperacjonalizować i monitorować strategię (balanced scorecard).

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Głównym celem modułu jest rozwój umiejętności związanych z procesem doboru pracowników, oceną ich potencjału oraz ich rozwojem.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • menedżer HR – sylwetka zawodowa
  • audyt funkcji personalnej – narzędzia, cele, rezultaty, korzyści
  • mapowanie i zarządzanie kluczowymi procesami HR.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • przeanalizować i ocenić strategię zarządzania zasobami ludzkimi oraz jej wpływ na wydajność firmy
  • stosować narzędzia z obszaru HR wspierające rozwój pracowników i realizację strategicznych celów przedsiębiorstwa.

Zarządzanie w biznesie międzynarodowym

Głównym celem modułu jest omówienie międzynarodowych strategii biznesowych, a także wpływ czynników ekonomicznych, politycznych i kulturowych na działalność przedsiębiorstwa.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • strategie rozwoju przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym
  • strategie regionalizacji na rynku międzynarodowym
  • formy umiędzynarodowienia i międzynarodowe strategie polskich przedsiębiorstw.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • dokonać analizy rynków zagranicznych
  • przygotować strategię działań obejmujących ekspansję na rynki zagraniczne.

Etyka biznesu a realia rynkowe

Głównym celem modułu jest ukazanie praktycznych aspektów etycznego postępowania w świetle norm i wzorców etycznych w realiach biznesowych.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • etyczne wymiary funkcjonowania firmy w układzie rynkowym
  • etyka biznesu w warunkach globalizacji i europejskie standardy etyki biznesu
  • podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności
  • audyt etyczny organizacji
  • kodeksy i programy etyczne.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • zrozumieć znaczenie odpowiedzialności etycznej w biznesie i jej wpływ na przyszłość stosunków rynkowych i społecznych
  • zbudować nawigacyjną mapę punktów krytycznych w zarządzaniu organizacją i relacji rynkowych narażonych na działania nieetyczne
  • doskonalić wewnętrzny proces zarządzania organizacją i zmniejszać koszty wypływające z nieznajomości obowiązujących reguł etycznych w relacjach rynkowych
  • świadomie rozwijać kompetencje menedżerskie, wspierające działania etyczne w organizacji i relacjach rynkowych.

Zarządzanie projektami

Głównym celem modułu jest ukazanie najważniejszych zasad zarządzania projektami z kilku najważniejszych perspektyw związanych z rolami w organizacji. Uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności wystarczające do zdefiniowania, powołania i monitorowania projektów oraz do wglądu w ich zawartość, założenia, ograniczenia i ryzyka. Cały program zostanie spięty merytorycznie perspektywą strategiczną – odnoszącą zasadność projektów do celów strategicznych organizacji. Uczestnicy otrzymają również wskazówki, jak planować i rozwijać wiedzę i kompetencję PM w organizacji, m.in. w wymiarze HR.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • projekt z perspektywy kierownika projektu i zespołu projektowego
  • projekt z perspektywy sponsora i pozostałych interesariuszy
  • projekty w procesach i proces zarządzania pojedynczym projektem
  • wprowadzenie do zarządzania programami oraz portfelem projektów i programów
  • podstawy strategicznego zarządzania projektami
  • modele, metodyki i źródła wiedzy PM
  • ścieżki kariery PM w organizacji.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • wyróżnić projekty z działań organizacji
  • wyznaczyć cele dla projektów zgodnych ze strategią organizacji
  • zidentyfikować najważniejszych interesariuszy i ich wymagania
  • zarządzać procesem realizacji i monitorowania pojedynczego projektu
  • użyć odpowiednich narzędzi w zarządzaniu projektem.

Marketing

Głównym celem modułu jest przekazanie wiedzy z zakresu marketingu w ujęciu menedżerskim, która pozwoli na wdrożenie i rozwój orientacji marketingowej w firmie oraz analizę i kontrolę aktualnie realizowanych działań. Uczestnicy modułu zostaną zapoznani z najnowszymi trendami w zakresie budowania strategii, marketingu, zarządzania marką i komunikacji marketingowej.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • strategia marketingowa
  • kształtowanie przewagi konkurencyjnej
  • marketingowe zarządzanie produktem
  • zarządzanie marką
  • strategia cen, dystrybucji i promocji.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • wyznaczać cele strategiczne i operacyjne przedsiębiorstwa
  • ocenić wpływ otoczenia konkurencyjnego na wybór strategii przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem wyróżników organizacji
  • zdefiniować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa
  • zaprojektować strukturę produktów według koncepcji marketingowej
  • zaplanować pozycjonowanie produktu według koncepcji J. Trouta.

Komunikacja w biznesie

Głównym celem modułu jest nauka technik komunikacyjnych ważnych w budowaniu zespołu oraz reprezentowaniu organizacji na zewnątrz.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • techniki komunikacji lidera
  • autoprezentacja i przemawianie publiczne
  • wpływ komunikacji pozawerbalnej na jakość komunikacji w biznesie.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • komunikować zespołowi wizję organizacji, zasady pracy, rozdzielać zadania i odpowiedzialność
  • wytyczać jasne i mierzalne cele zespołu oraz jego poszczególnych członków
  • doceniać i rozwijać swoich podwładnych
  • korzystać z wybranych technik coachingowych w komunikacji
  • przygotowywać prezentacje (produktu, usługi lub projektu)
  • skutecznie prezentować swoje atuty
  • świadomie używać mowy ciała do wzmocnienia przekazu.

Przywództwo i zarządzanie w firmie

Celem modułu jest dostarczenie wiedzy na temat kluczowych kompetencji liderów odpowiedzialnych nie tylko za skuteczną realizację długofalowych celów finansowych, ale także za personel firmy, rozwój indywidualny pracowników, zespołów, działów i całego przedsiębiorstwa.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • najważniejsze role, funkcje, zadania i zakres odpowiedzialności współczesnych liderów
  • kluczowe cechy, podobieństwa i różnice liderów
  • lider XXI wieku
  • metody rozwijania w sobie cech najlepszych liderów.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • wykorzystać wiedzę o kluczowych cechach najlepszych liderów do diagnozy własnego potencjału w obszarze zarządzania oraz do rozwoju pozostałych menedżerów w firmie
  • wykorzystywać oraz kształtować istniejące uwarunkowania środowiskowe w celu pozytywnego wpływu na pracę i rozwój liderów
  • zaplanować dla siebie działania wspierające rozwój zawodowy w roli lidera
  • wybierać te zadania i aktywności dla podwładnych, które wspierają, wzbogacają, budują odpowiedzialność oraz kształtują ich dojrzałość zawodową w pełnionych rolach.

Budowanie efektywnych zespołów

Głównym celem modułu jest doskonalenie warsztatu menedżera w zakresie diagnozowania potrzeb rozwoju zespołu, elastycznego działania i skutecznego realizowania celów biznesowych firmy poprzez wykorzystanie potencjału intelektualnego wszystkich jego członków.

Przedmiotem modułu są m.in. następujące zagadnienia:

  • znaczenie zespołów (rola zespołów w biznesie)
  • cele zespołu marzeń (efekt synergii w zespole; cechy charakteryzujące wysokowydajne zespoły)
  • etapy rozwoju zespołu a świadome przywództwo (profesjonalna diagnoza potrzeb rozwojowych zespołu)
  • dynamika zespołowa i umiejętność obserwacji (rola obserwatora w zespole)
  • umiejętności komunikacyjne (omówienie modelu okno Johari, który podkreśla znaczenie świadomych obserwacji, komunikacji oraz zaufania)
  • zachowanie kierownicze w zespołach (aktywny trening, który uczy, jak diagnozować potrzeby zespołu i dostosować do niego styl kierowania
  • system ustalania profilu osobowości (test kompetencji menedżerskich)
  • analiza etapów rozwoju zespołu w kontekście realizacji celów (zaawansowany trening menedżerski).

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • rozpoznawać konflikty i stosować efektywne metody ich rozwiązywania
  • kierować procesami w zespole poprzez odpowiednie wyznaczanie celów
  • poprawiać wyniki poprzez właściwe zastosowanie wewnątrzzespołowej komunikacji na płaszczyźnie merytorycznej i emocjonalnej
  • maksymalizować osiągnięcia zespołu i członka “zespołu marzeń” w procesie realizacji celu
  • efektywnie wprowadzać zmiany w zespole
  • elastycznie sterować wydajnością zespołu i jego członków
  • stosować skuteczne style kierowania uruchamiające potencjał członków zespołu
  • diagnozować, za pomocą zestawu narzędzi, etapy rozwoju zespołu i przygotowywać na tej podstawie plan działania.

Kultura organizacyjna i zarządzanie zmianą

Głównym celem modułu jest zapoznanie uczestników z koncepcją kultury organizacyjnej, jej wpływem na funkcjonowanie organizacji, zwłaszcza z punktu widzenia praktyk organizacyjnych oraz możliwości wprowadzania zmian.

Przedmiotem modułu są m.in. następujące zagadnienia:

  • kultura organizacyjna – podstawowe założenia, elementy składowe, modele
  • systemy organizacyjne – „twarde” i „społeczne”
  • organizacja jako umowa
  • organizacja rutyn firmowych
  • przetwarzanie informacji w kulturach i podejmowanie decyzji
  • różnicowanie kulturowe organizacji, kultury silne i słabe
  • wpływ kultury na uczenie się organizacyjne – LC – współczynnik uczenia się
  • zmiana – opór przed zmianą, praca ze zmianą, zarządzanie zmianami.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • identyfikować kluczowe przejawy kultury organizacyjnej
  • diagnozować kulturę organizacyjną, w tym czynnik LC
  • opisać wpływ kultury organizacyjnej na działanie organizacyjne.

Negocjacje w biznesie

Głównym celem modułu jest zdobycie wiedzy niezbędnej do analizy sytuacji negocjacyjnej, przygotowania się w kluczowych aspektach do negocjacji i ich sprawnego przeprowadzenia oraz podniesienie umiejętności w tych obszarach.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • kluczowe aspekty sytuacji negocjacyjnej: cele negocjacji, górna linia i punkt oporu, BATNA, ZOPA, kwestie, stanowiska
  • analiza sytuacji negocjacyjnej z perspektywy teorii gier
  • prowadzenie negocjacji – negocjacje złożone, strategie szachowe w negocjacjach
  • perswazja w negocjacjach, obrona przed manipulacjami.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • profesjonalnie przygotować się do procesu negocjacji
  • stosować strategie negocjacyjne i umiejętnie przełamywać opór w negocjacjach
  • formułować perswazyjne komunikaty
  • demaskować zachowania manipulacyjne drugiej strony i skutecznie się przed nimi bronić.

Zaawansowane aspekty zarządzania projektami

W trakcie zajęć uczestnicy uczą się wykorzystywać teorię ograniczeń i definiować opóźnienia w projektach. 
Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili m.in.: 
  • planować zadania w projekcie
  • posługiwać się metodą kanban
  • zarządzać strumieniem pracy i ustalać priorytety zadań.  

Rachunkowość finansowa

Głównym celem modułu jest zrozumienie istoty i zasad tworzenia bazy informacyjnej, wynikającej z obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych jednostek, a także rozwinięcie umiejętności wykorzystywania rachunkowości do podejmowania operacyjnych i strategicznych decyzji finansowych.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili m.in.: 

  • zinterpretować dane finansowe
  • samodzielnie przeprowadzać analizy sprawozdań finansowych.

Rozwój osobisty menedżera - metodologia Insights Discovery

Głównym założeniem modułu jest fakt, że każdy człowiek jest wyjątkowy, ma własny styl działania, indywidualne potrzeby i oczekiwania. Moduł zakłada niepowtarzalny sposób rozwijania indywidualnych i zespołowych kompetencji zawodowych, uwzględniając przy tym typy osobowości i odmienne preferencje oraz wskazując, jak najskuteczniej wykorzystać swój potencjał w różnych sferach funkcjonowania.

Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • ogólny styl funkcjonowania pracownika
  • mocne i słabe strony
  • wartości wnoszone do zespołu
  • komunikowanie się
  • mniej świadome aspekty wizerunku
  • typ antagonistyczny
  • wskazówki dotyczące rozwoju.

Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • określić swój styl funkcjonowania, zarówno w sytuacjach pozytywnych, jak i mniej przewidywalnych, stresujących
  • rozpoznawać i rozumieć style funkcjonowania różnych ludzi, co wpłynie na poprawę jakości komunikacji w zespole i w kontakcie z klientami
  • współpracować z osobami odbieranymi jako „trudne”
  • zmniejszać negatywne skutki swoich słabych stron
  • budować przewagę konkurencyjną na indywidualności i mocnych stronach.

Projekt menedżerski – konsultacje

Projekty końcowe mają charakter ekspertyzy rozwiązującej problem menedżerski wybranej firmy. Wykonywane są w kilkuosobowych grupach. O wyborze tematu i firmy decydują uczestnicy. Po kilku konsultacjach z prowadzącym i napisaniu raportu odbywa się obrona projektu, która jest okazją do zaprezentowania metody rozwiązania problemu oraz dyskusji z członkami komisji.

Dodatkowe szkolenia  

Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem. 

Wyjazd do USA – MBA Study Tour dla chętnych  

Raz w roku dla uczestników programów MBA Wyższych Szkół Bankowych organizowany jest wyjazd do USA z autorskim programem dostosowanym do profilu studiów MBA. Plan pobytu w Stanach Zjednoczonych obejmuje m.in. zwiedzanie Franklin University oraz spotkania i warsztaty prowadzone przez przedstawicieli wybranych amerykańskich firm. Jak dotąd uczestnicy MBA Study Tour odwiedzili również Miami, Atlantę i Waszyngton. Wyjazd jest dodatkowo płatny – więcej informacji można uzyskać w Biurze Programu MBA.

 

 

Zainteresowały Cię nasze studia?

Zrób kolejny krok

Informator MBA Poznań 2023